Συνέντευξη Περιφερειάρχη Αν. Μακεδονίας & Θράκης Γ. Παυλίδης στο dimos-news.gr

Συνέντευξη Περιφερειάρχη Αν. Μακεδονίας & Θράκης Γ. Παυλίδης στο dimos-news.gr

 H γεωγραφική θέση, ο πολιτισμός και οι καλές οδικές υποδομές θεμέλιο για την ανάπτυξη του τουρισμού.

Pamth_logoΗ γεωγραφική θέση της Περιφέρειας, το Περιβάλλον και ο Πολιτισμός είναι πλεονεκτήματα που δημιουργούν προϋποθέσεις για αλματώδη αύξηση του Τουρισμού, τονίζει σε συνέντευξή του ο Περιφερειάρχης κος Παυλίδης Γεώργιος.
Οι καλές οδικές υποδομές δίνουν την δυνατότητα σε 50.000.000 δυνητικούς επισκέπτες από Βαλκανικές Χώρες και Κωνσταντινούπολη  να επισκεφτούν την Περιφέρεια σε 3-4 ώρες οδικής διαδρομής.
Ακόμα το φυσικό περιβάλλον και ο πολιτισμός δίνουν την δυνατότητα για πλήθος Εναλλακτικών μορφών Τουρισμού όπως, Αθλητικός, Θρησκευτικός, Μαθητικός κ.ά.
Με συντονιστή την Περιφέρεια, υπογραμμίζει ο κος Παυλίδης η τοπική κοινωνία δραστηριοποιείται μέ στόχο την μετατροπή της Ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης σε Τουριστικό προορισμό Αριστείας.

Ολόκληρη η συνέντευξη του Περιφερειάρχη

Αν υπάρχουν και ποια είναι τα προβλήματα της περιφέρειας σας που εμποδίζουν την τουριστική ανάπτυξη της και πως σχεδιάζετε να τα λύσετε;

Η Περιφέρειά μας έχει εξαιρετική θέση και προϋποθέσεις για εκρηκτική τουριστική ανάπτυξη.
Είναι φυσική έξοδος των Βαλκανικών χωρών, της Ανατολικής Θράκης και της Κωνσταντινούπολης, δηλαδή ενός πληθυσμού περί τα 50 εκ δυνητικών επισκεπτών, σε ακτίνα μικρότερη των 500 χιλιομέτρων ή 3-4 ωρών οδικής διαδρομής.
Έχει εξαιρετικές παρθένες παραλίες, το μπλε της θάλασσας και του ουρανού, το καταπράσινο της φύσης και δύο υπέροχα νησιά τη Θάσο και τη Σαμοθράκη.
Το πρόβλημα που υπάρχει είναι κυρίως πολιτικής, τεχνικής φύσης. Από τα Ανατολικά μας σύνορα, δηλαδή από την Τουρκία είναι δυσκίνητη η διαδικασία λήψης βίζας για την είσοδο Τούρκων πολιτών στη χώρα μας. Προτείναμε να χορηγείται ειδική Visa 72 ωρών στο Μεθοριακό Σταθμό των Κήπων και εκδηλώσαμε τη διάθεση να προβούμε σε αναγκαίες διασκευές λειτουργίας προς το σκοπό αυτό. Από το Βορά έχουμε το πρόβλημα της ακατανόητης απαγόρευσης της έλευσης Τουριστικών λεωφορείων, ενώ επιτρέπεται από όλες τις διαβάσεις εκτός από αυτή της Νυμφαίας Ν. Ροδόπης ή οποία είναι η συντομότερη για τους Ρουμάνους και τους Βουλγάρους τουρίστες.
Άλλα ζητήματα που έχουν να κάνουν με την περιοχή έχουν επιλυθεί.
Διαθέτουμε υψηλής ποιότητας ξενοδοχειακά καταλύματα, χώρους εστίασης, τοπικά προϊόντα και χώρους διασκέδασης.
Η προσβασιμότητα είναι πλέον άνετη, αρκεί να σημειώσουμε ότι απέχουμε  μόλις λίγα χιλιόμετρα από την Κωνσταντινούπολη (Κήπο – Κωνσταντινούπολη 250χιλ.).

Η 12μηνη τουριστική περίοδος για την περιφέρεια σας είναι εφικτή και γιατί;

Η δωδεκάμηνη (12) τουριστική περίοδος ή η περίοδος των τεσσάρων (4) εποχών όχι μόνο είναι εφικτή αλλά και καθοριστικός μας στόχος.
Πέραν της παραλιακής μας ζώνης, των νησιών και του μαζικού τουρισμού υπάρχουν εξαιρετικές Παλιές Πόλεις όπως της Ξάνθης, της Καβάλας και του Σουφλίου, παραδοσιακοί οικισμοί σε πολλά σημεία, μοναδικοί υδροβιότοποι με αντίστοιχα καταλύματα όπως το Δέλτα του Έβρου, το Δέλτα του Νέστου και της Λιμνοθάλασσας Βιστωνίδας – Ισμαρίδας και η Περιοχή του Άρδα. Παρθένα δάση απαράμιλλης ομορφιάς όπως το Δάσος της Δαδιάς, το Δάσος της Ελατιάς, τα Στενά του Νέστου , το Παγγαίο, την οροσειρά της Ροδόπης κ.α.
Αρχαιολογικοί τόποι που ανάγονται ακόμη στα μυθικά χρόνια, τους Άθλους του Ηρακλή,  του Κύκλωπα Πολύφημου, η Αρχαία ζώνη της Μεσημβρίας, η περιοχή της Αρχαίας Μαρώνειας, το Ιερό του Διονύσου, τα φημισμένα Άβδηρα, ο Αρχαιολογικός χώρος των Φιλίππων με το Αρχαίο Θέατρο, το Βαπτιστήριο της Λυδίας, το Διδυμότειχο η πόλη των Αυτοκρατόρων κ.α.
Διάχυτα επίσης τουριστικά καταλύματα σε όλα τα σημεία με δυνατότητες πολλών τουριστικών δράσεων όπως ορειβασία, trekking, ποδηλασία, πεζοπορία, canoe kayak, παρατήρηση άγριων πουλιών κ.α. Στο bird watching έχουμε μοναδικά πλεονεκτήματα.

Σκοπεύετε να προσθέσετε εναλλακτικές μορφές τουρισμού και ποιες;

Οι εναλλακτικές αυτές μορφές δράσεων στοχεύουν στον τριήμερο τουρισμό μέσα στην υπέροχη φύση της Άνοιξης και του Φθινοπώρου, αλλά και του χειμώνα.
Ο θρησκευτικός τουρισμός στα βήματα του Αποστόλου Παύλου.
Ο μαθητικός τουρισμός σε τόπους που σημάδεψαν την παγκόσμια ιστορία (όπως η Μάχη των Φιλίππων – γνωστή ως μάχη της Δημοκρατίας –  απ΄ όπου και το λεχθέν: «και  συ τέκνον Βρούτε» . Την πατρίδα της Νίκης της Σαμοθράκης όπου κοσμεί το Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι, τη γενέτειρα του φιλόσοφου Δημόκριτου, του σοφιστή Πρωταγόρα και του Λεύκιππου, τα Άβδηρα κ.α.

Οι δράσεις τουριστικής προβολής για το 2015 τι περιλαμβάνουν; Υπάρχει συντονισμός των δράσεων τουριστικής προβολής μεταξύ των περιφερειακών ενοτήτων και των δήμων της περιφέρειας σας, ποιοι οι στόχοι και πως υλοποιούνται;

Υπάρχει συντονισμός στο επίπεδο των υπηρεσιών της ΠΑΜ-Θ με σαφές περίγραμμα στόχου, δράσεων και εκδηλώσεων.
Η κινητοποίηση του συνόλου της κοινωνίας της ΠΑΜ-Θ για να δράσει ως πρεσβευτής για την αύξηση της τουριστικής επισκεψιμότητας της Περιφέρειας
Η προβολή στα επιμέρους target groups ανάλογα με τη ζήτηση και την ταυτότητα των δυνητικών επισκεπτών
Οι δήμοι είναι ελεύθεροι να δράσουν και να κινηθούν ανεξάρτητα, όμως αυτή τη χρονική στιγμή εξελίσσεται το σχέδιό μας  το DMO για να δημιουργήσουμε ένα φορέα διαχείρισης προορισμού.
Η μετατροπή της Περιφέρειας σε Τουριστικό Προορισμό Αριστείας με πυλώνες τον Πολιτισμό και το Περιβάλλον και με σεβασμό στη διακριτότητα, σαν ένα μωσαϊκό του κάθε επιμέρους τουριστικού προορισμού.
Στο DMO θα έχουν συμμετοχή όλοι οι φορείς του τουρισμού, τα επιμελητήρια, οι Δήμοι, οι υπηρεσίες της περιφέρειας κ.α.

Οι πόροι που διατίθενται για την τουριστική προβολή της περιφέρειας από πού προέρχονται και αν είναι αρκετοί.

Οι πόροι που διατίθενται δεν είναι αρκετοί και συμβαδίζον μέσα από τις λογικές της κρίσης, όμως στοχεύουμε σε ενέργειες που δεν χρειάζονται χρήματα, όπως η Visa των 72 ωρών

Ποια είναι τα ποσοστά Ελλήνων και ξένων τουριστών που επισκέπτονται την περιφέρεια σας, ποιες είναι οι αγορές του εξωτερικού που συνεργάζεστε και αν σκοπεύετε να ανοίξετε νέες αγορές και ποιες;

Οι διανυκτερεύσεις στις ξενοδοχειακές μονάδες της ΠΑΜΘ εκτιμώνται σε 1.700.000 περίπου κατά το προηγούμενο έτος και σε ποσοστά η αναλογία είναι περίπου 50% αλλοδαποί και 50% οι Έλληνες. Υπολογίζοντας όμως παραμέτρους που δεν καταγράφονται από τη στατιστική υπηρεσία φαίνεται ότι το ποσοστό των αλλοδαπών που διαμένει στην ΠΑΜΘ, είναι ίσως ακόμη μεγαλύτερο από ότι καταγράφεται από τη στατιστική υπηρεσία. Βέβαια αυτή η συνολική κατανομή όπως και αν τη δούμε, δεν αντικατοπτρίζει την πραγματική εικόνα στο σύνολο της ΠΑΜΘ. Αυτό συμβαίνει διότι η Θάσος κατά κύριό λόγο (με έντονη εποχικότητα τους θερινούς μήνες) που έχει μία μαζική επισκεψιμότητα και πολύ λιγότερο η Καβάλα και ο Έβρος, διαμορφώνουν αυτή την αναλογία με τους αλλοδαπούς να υπερτερούν σε ποσοστά και όγκους επισκεπτών. Αντίθετα σε Δράμα, Ξάνθη και Ροδόπη τα ποσοστά των αλλοδαπών στο σύνολο κυμαίνονται μόλις στο 10% περίπου και με πολύ λιγότερες συνολικές διανυκτερεύσεις.
Οι κύριες χώρες προέλευσης είναι η Βουλγαρία, η Τουρκία, η Ρουμανία, η Γερμανία, η Μεγάλη Βρετανία και η Σερβία ενώ λιγότερο συμμετέχουν οι Σκανδιναβικές χώρες, η Αυστρία, η Τσεχία και η Πολωνία.
Η γεωγραφική θέση της Περιφέρειας και οι καλές οδικές υποδομές καθιστούν κατά αρχήν βασικές αγορές για εμάς την Τουρκία, Βουλγαρία και Ρουμανία. Χώρες που υπάρχει σύνδεση και συνεργασία είναι επίσης η Σερβία και η Γερμανία.
Σκοπός για άνοιγμα νέων αγορών ή ενδυνάμωση σε χώρες που δεν έχουμε τόσο ισχυρή απήχηση μέχρι στιγμής είναι η Γερμανία, Μεγάλη Βρετανία, η Ρωσία. Χώρες που μας ενδιαφέρουν είναι επίσης το Ισραήλ, η Ουκρανία, η Πολωνία, οι Σκανδιναβικές χώρες, η Ιταλία, η Ολλανδία και η Αυστρία. Σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και τα γραφεία του στο εξωτερικό, επιχειρείται ένα πρώτο άνοιγμα με παρουσίαση όλης της Περιφέρειας στην Αυστρία και επισκέψεις εντός του έτους από Ιταλούς και Αυστριακούς  τουριστικούς πράκτορες και δημοσιογράφους του χώρου.

Η σύνδεση των τοπικών προϊόντων με τον τουρισμό είναι στόχος ή γεγονός;

Η σύνδεση των τοπικών προϊόντων με τον τουρισμό είναι αναμφισβήτητα στόχος. Είναι προγραμματισμένη ευρεία συνάντηση των παραγωγών που σχετίζονται με τα διατιθέμενα στον τουρισμό προϊόντα όλων των εμπλεκομένων του τουριστικού και ξενοδοχειακού κλάδου και των επαγγελματιών του χώρου των υπηρεσιών εστίασης και αναψυχής.

πηγή:http://dimos-news.gr/%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%AD%CE%BD%CF%84%CE%B5%CF%85%CE%BE%CE%B7-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%86%CE%B5%CF%81%CE%B5%CE%B9%CE%AC%CF%81%CF%87%CE%B7-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82/





Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.