Προτάσεις για νέο αναπτυξιακό αναπτυξιακό νόμο
Προτάσεις για νέο αναπτυξιακό αναπτυξιακό νόμο
Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, το κ.κ. ΑΕΠ της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης το 2014 ανέρχονταν σε 11.200 € και ισοδυναμούσε με το 41% του μέσου όρου της ΕΕ-28 (Ελλάδα 59% του μέσου όρου της ΕΕ-28), γεγονός που την κατέτασσε τελευταία Περιφέρεια στη Χώρα.
Αυτό οφείλεται κυρίως στους χαμηλούς ρυθμούς μεγέθυνσης της οικονομίας οι οποίοι (π.χ. κατά την δεκαετία 2000-2009) κυμάνθηκαν από -1% έως 11% και κατά μέσο όρο στο 5%, όταν οι αντίστοιχοι ρυθμοί για τη χώρα ήταν κατά μέσο όρο 6%, για την Αττική 9% και για το Νότιο Αιγαίο και τα Ιόνια Νησιά 6%.
Ταυτόχρονα, λόγω των εκτεταμένων συνόρων με τη Βουλγαρία, το ανταγωνιστικό και πολύ ευνοϊκό υπάρχον εκεί φορολογικό καθεστώς, η φυγή των επιχειρήσεων σε συνδυασμό με την ελεύθερη διακίνηση των στη Βουλγαρία παραγόμενων προϊόντων, συμπιέζει ισχυρά την περιφερειακή οικονομία, δημιουργώντας μειονεκτικότητα, η οποία απαιτεί μέτρα αναπτυξιακά για την άρση της.
Υπό το γενικό αυτό σκεπτικό, η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης διεκδικεί διορθώσεις και ζητά την υιοθέτηση των παρακάτω προτάσεων από τον Νέο Αναπτυξιακό Νόμο.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΡΣΗΣ ΜΕΙΟΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ Π.Α.Μ.-Θ. ΣΤΟΝ ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΝΟΜΟ
1. Επιχορήγηση: Εφόσον δε μπορεί να υπάρξει ευνοϊκότερη διατύπωση των μορφών επιχορήγησης στο πλαίσιο 25-45%, αφού αυτά καθορίζονται από το νέο Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων (ΧΠΕ), προτείνεται το ποσοστού κάλυψης από 70% να γίνει 100% για την Περιφέρεια Α.Μ.-Θ. και για όλα τα είδη ενισχύσεων, καθώς αυτό δεν αντίκειται στην ΕΕ. Σημειώνεται ότι στο Ν.3908/2011 το ανώτερο ποσοστό της επιχορήγησης στην Περιφέρεια Α.Μ.-Θ. ανερχόταν σε 60%, ενώ εάν εφαρμοστεί το ποσοστό κάλυψης του 70% στα νέα επιτρεπτά ποσοστά ενίσχυσης, το ανώτερο ποσοστό θα είναι μόλις 31,5%, δηλαδή 28,5 % χαμηλότερο.
Αιτιολογική βάση
Η Περιφέρεια Α.Μ.-Θ. είναι η φτωχότερη ελληνική Περιφέρεια, με ΑΕΠ μόλις στο 41% του κατά κεφαλήν ΑΕΠ του Ευρωπαϊκού μέσου όρου το 2014, με σημαντικές αναπτυξιακές υστερήσεις, με περιοχές ιδιαιτέρα απομακρυσμένες π.χ. Έβρος και με συνεχή μείωση του πληθυσμού σε μια ιδιαίτερα ευαίσθητη εθνικά περιοχή. Τα χαρακτηριστικά της Περιφέρειας Α.Μ.-Θ. διαφέρουν σημαντικά από αυτά των άλλων Περιφερειών και επομένως η δυνατότητα αξιοποίησης του 100 % των ενισχύσεων έχει πολύ μεγαλύτερη σημασία. Σε κάθε περίπτωση, αυτό το μέτρο μπορεί να ισχύσει για τις πολύ μικρές και μικρές επιχειρήσεις, που είναι εξάλλου και η συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων στην Π.Α.Μ.Θ.
2. Επιδότηση μισθολογικού κόστους: Στο Ν.3908/2011, στην Περιφέρεια Α.Μ.-Θ. δεν υπήρξε καμία αίτηση στο αντίστοιχο είδος ενίσχυσης, κυρίως λόγω των μακροπρόθεσμων υποχρεώσεων σε συνάρτηση με τις θέσεις εργασίας, που καθιστούσαν αποτρεπτική την ένταξη. Στο μέτρο αυτό, προτείνεται να προβλεφθεί η δυνατότητα επιδότησης μισθολογικού κόστους για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας επιστημονικού προσωπικού, ιδιαίτερα στους τομείς προτεραιότητας (RIS3), χωρίς άλλη υποχρέωση για το διάστημα πέραν της επιδότησης.
Σε περίπτωση σύνδεσης της επιδότησης απασχόλησης με την επιχορήγηση και για λόγους στήριξης της περιοχής με την παροχή κινήτρου για την Π.Α.Μ.Θ., προτείνεται να ισχύσει για την Περιφέρειά μας η επιδότηση εργασίας με τον χαμηλότερο συντελεστή ανά θέση εργασίας, που θα ισχύσει στην υπόλοιπη Ελλάδα. Δηλαδή, εάν σε μια επένδυση με επιχορήγηση 25 % και επιδότηση 250.000,00 € αντιστοιχούν 5 νέες θέσεις εργασίας (50.000,00 € ανά θέση) και η αντίστοιχη επένδυση θα λάμβανε 450.000,00 € επιδότηση εάν εγκαθίστατο στην Π.Α.Μ.Θ., βάσει της παραπάνω πρόβλεψης (50.000,00 € ανά θέση) θα έπρεπε να δημιουργήσει 9 νέες θέσεις εργασίας. Προτείνεται όμως να έχει υποχρέωση για 5 νέες θέσεις εργασίας, ως ισχυρό κίνητρο το οποίο να συνδυάζει και τη δημιουργία απασχόλησης και να προσφέρει στην Π.Α.Μ.Θ. ένα κίνητρο – πλεονέκτημα. Έτσι, προστατεύεται η ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων.
Επιπλέον, προτείνεται η δυνατότητα ισχυρής βαθμολογικής πριμοδότησης στη φάση αξιολόγησης των επενδυτικών σχεδίων, τόσο των υφιστάμενων θέσεων εργασίας, όσο και των νέων θέσεων και παράλληλα η επιβολή προστίμων, σε περίπτωση μη τήρησης αυτών, με μεγαλύτερη επιείκεια απ’ ότι μέχρι σήμερα. Ο υπολογισμός του προστίμου να γίνεται σε συνάρτηση τόσο του ποσού της επιχορήγησης, όσο και σε αναλογία με την κατηγορία μεγέθους ΜΜΕ (π.χ. μικρότερα πρόστιμα σε πολύ μικρές επιχειρήσεις). Να λαμβάνονται υπόψη απρόβλεπτες οικονομικές μεταβολές που δημιουργούν ιδιαίτερα επαχθείς συνθήκες.
Αιτιολογική βάση
Η πρόταση για επιδότηση μισθολογικού κόστους για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας επιστημονικού προσωπικού, χωρίς άλλη υποχρέωση για το διάστημα πέραν της επιδότησης έχει στόχο την ενίσχυση και παραμονή του επιστημονικού προσωπικού, κυρίως σε κατηγορίες επιστημών έρευνας – ανάπτυξης – καινοτομίας (ΤΠΕ), για τη δημιουργία ενός ικανού σε αριθμό και εξειδικευμένου προσωπικού στην Περιφέρεια Α.Μ.-Θ., ιδιαίτερα στους τομείς προτεραιότητας (RIS3).
Μια από τις βασικές επιδιώξεις του Αναπτυξιακού νόμου είναι και η δημιουργία απασχόλησης. Επομένως, η πλήρης αποσύνδεση από την υποχρέωση δημιουργίας ή διατήρησης θέσεων εργασίας επιχείρησης που εντάσσεται σε Αναπτυξιακό νόμο δεν είναι εφικτή, σύμφωνα με τους κανόνες της Ε.Ε. Από την άλλη πλευρά, η επιβολή οδυνηρών προστίμων αποτελεί μάλλον αντικίνητρο υπαγωγής στον Αναπτυξιακό νόμο. Σε κάθε περίπτωση, η ισορροπία είναι δύσκολη, καθώς το κριτήριο της απασχόλησης δεν μπορεί να υποβαθμισθεί εντελώς, αλλά μπορεί να υπάρξει ευελιξία στον τρόπο υπολογισμού των προστίμων, ώστε να είναι ρεαλιστικά. Παρατίθεται σχετικό παράδειγμα:
1. Μία μικρή επιχείρηση που πραγματοποιεί επένδυση 500.000,00 €, παίρνει επιχορήγηση 45 %, δηλαδή 225.000,00 € και έχει δηλώσει ότι θα δημιουργήσει 5 νέες θέσεις εργασίας, εάν είναι συνεπής και διατηρήσει τις 5 θέσεις για 3 χρόνια με ετήσιο μισθολογικό κόστος ενός εργαζόμενου περίπου 15.000,00 € θα έχει: 5 Χ 3 Χ 15.000,00 € = 225.000,00 € συνολικό μισθολογικό κόστος, όσο δηλαδή και η επιχορήγηση που έλαβε. Εάν δεν είναι συνεπής, το πρόστιμο που θα πληρώσει συμπεριλαμβανομένης της έκπτωσης 30% για επενδυτικά σχέδια < 3.000.000,00 €, θα είναι: 5 Χ 3 Χ 4.000,00 € Χ 70% = 42.000,00 €, δηλαδή ποσοστό 19% της επιχορήγησης που έλαβε.
2. Μία επιχείρηση που πραγματοποιεί επένδυση 3.000.000,00 €, παίρνει επιχορήγηση 45 %, δηλαδή 1.350.000,00 € και έχει δηλώσει ότι θα δημιουργήσει 5 νέες θέσεις εργασίας, εάν είναι συνεπής και διατηρήσει τις 5 θέσεις για 3 χρόνια με ετήσιο μισθολογικό κόστος ενός εργαζόμενου περίπου 15.000,00 € θα έχει: 5 Χ 3 Χ 15.000,00 € = 225.000,00 € συνολικό μισθολογικό κόστος, δηλαδή ποσοστό 17% της επιχορήγησης που έλαβε. Εάν δεν είναι συνεπής, το πρόστιμο που θα πληρώσει συμπεριλαμβανομένης της έκπτωσης 30% για επενδυτικά σχέδια < 3.000.000,00 €, θα είναι: 5 Χ 3 Χ 4.000,00 € Χ 70% = 42.000,00 €, δηλαδή ποσοστό 3% της επιχορήγησης που έλαβε.
Στο σημείο αυτό προτείνεται η διαγραφή των προστίμων που προβλέπονται (στον Ν.3299/2004) για τη μη τήρηση των θέσεων εργασίας ιδιαίτερα όταν αναφέρονται στην περίοδο της οικονομικής κρίσης (από το 2009 μέχρι και σήμερα).
3. Σταθερό φορολογικό σύστημα: Προτείνεται η καθιέρωση ενός μειωμένου φορολογικού συντελεστή ή μιας έκπτωσης επί του ισχύοντος Εθνικού φορολογικού συντελεστή για την Περιφέρεια Α.Μ.-Θ., τουλάχιστον για νέες εταιρείες – επενδύσεις που θα γίνουν από ΜΜΕ, στους τομείς προτεραιότητας (RIS3) της Περιφέρειας Α.Μ.-Θ., για διάστημα π.χ. 10 ετών.
Επιπλέον, είναι σημαντική η μη κατάργηση του μειωμένου Φ.Π.Α. στα δύο νησιά της Περιφέρειας Α.Μ-Θ. (Σαμοθράκη και Θάσο). Παρόλο που ο Φ.Π.Α. είναι θέμα γενικότερης φορολογικής και δημοσιονομικής πολιτικής, που άπτεται και των συμφωνιών και δεσμεύσεων με την Ε.Ε., θα μπορούσε εναλλακτικά να προβλεφθεί η δυνατότητα αυτόματης επιστροφής Φ.Π.Α. στις εταιρείας που υλοποιούν επενδυτικά σχέδια, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για ίδρυση νέων επιχειρήσεων και μικρών σε μέγεθος που έχουν ίσως και τη μεγαλύτερη δυσκολία να χρηματοδοτηθούν.
Αιτιολογική βάση
Ζητούμενο είναι να καταστεί η Περιφέρεια Α.Μ.-Θ. ελκυστικός τόπος, ιδιαίτερα για νέες επενδύσεις και προφανώς σε ανερχομένους και εξωστρεφείς τομείς της οικονομίας. Επομένως, η δυνατότητα να δοθεί μια έκπτωση επί του φόρου, αποκλειστικά σε νέες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες και σε τομείς προτεραιότητας (RIS3), θα αποτελούσε ένα ισχυρό κίνητρο για την απόφαση ενός επενδυτή να υλοποιήσει την επένδυσή του στην Περιφέρεια Α.Μ.-Θ., δεδομένου ότι γειτονικές Χώρες (π.χ. Βουλγαρία) έχουν ποσοστό φόρου έως και 10 %, δηλαδή πολύ χαμηλότερο από τον ελληνικό φόρο. Ταυτόχρονα είναι αντιληπτό ότι πρόκειται κατά βάση, για ένα φορολογικό θέμα γενικότερης δημοσιονομικής πολιτικής.
Το παραπάνω κίνητρο να αφορά νέες επενδύσεις πάνω από ένα σημαντικό ύψος επένδυσης, που θα δημιουργεί και ικανό αριθμό νέων θέσεων απασχόλησης π.χ. πάνω από 4. – 5.000.000,00 €.
Για την περιοχή μας, το κίνητρο της αυτόματης επιστροφής Φ.Π.Α. έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς η πρόσβαση στη γειτονική Βουλγαρία είναι ιδιαιτέρα εύκολη και έτσι πολλοί επιχειρηματίες καταφεύγουν στην αγορά υλικών από εκεί, ώστε να εξαλείφουν το κόστος του Φ.Π.Α.. Η ταχεία επιστροφή του Φ.Π.Α. διευκολύνει σημαντικά τη ρευστότητα των εταιρειών, χωρίς να ζητείται η κατάργηση του Φ.Π.Α.
4. Αφορολόγητα αποθεματικά.
Έως και το Ν.3299/2004 υπήρχε το μέτρο αυτό, το οποίο καταργήθηκε στο Ν.3908/2011, λόγω υψηλού δημοσιονομικού κόστους. Η επαναφορά του ως μέτρο ενίσχυσης, αποτελεί αίτημα των επιχειρήσεων, ώστε να δημιουργήσει ελκυστικότητα στην περιοχή, χάρη στη μειωμένη γραφειοκρατία που το χαρακτηρίζει. Καθότι όμως έχει και στοιχεία γενικού – καθολικού φορολογικού μέτρου θα μπορούσε να ενταχθεί μερικώς στο πλαίσιο του Νέου Αναπτυξιακού νόμου.
Αιτιολογική βάση
Στην κατηγορία αυτή θα μπορούσε να ισχύσει για την Περιφέρεια Α.Μ.-Θ. που είναι η λιγότερο ανεπτυγμένη ελληνική Περιφέρεια, μόνο για τις πολύ μικρές και μικρές επιχειρήσεις και μέχρι του ορίου που καλύπτεται από τον κανονισμό DE MINIMIS (200.000,00 € για την τελευταία τριετία). Σημειώνεται ότι στην Περιφέρειά μας, ο συντριπτικός αριθμός των επιχειρήσεων ανήκει σε αυτή την κατηγορία μεγέθους. Το κίνητρο αυτό θα περιορίσει το διοικητικό κόστος των μικρών εταιρειών και θα διευκολύνει τη φορολογική διαχείρισή τους.
5. Δημιουργία νέων νομικών εργαλείων για την εξυγίανση επιχειρήσεων που βρίσκονται σε δυσκολία
Να εξετασθεί η δυνατότητα εισαγωγής νέων εργαλείων (νομικών και τεχνικών) που θα δώσουν λύσεις στην κατεύθυνση επανεκκίνησης των επιχειρήσεων που και ως προς το αντικείμενο φαίνεται να έχουν καλές προοπτικές. π.χ.
1. με δυνατότητα εισόδου στο Μετοχικό κεφάλαιο νέων μετόχων και διαγραφή μέρους των επιβαρύνσεων που θα ανέρχονται στο διπλάσιο του ποσού που θα εισφέρει ο νέος μέτοχος στο Μετοχικό κεφάλαιο.
2. με δυνατότητα κεφαλαιοποίησης των χρεών που έχει η επιχείρηση (προς το Δημόσιο, σε ασφαλιστικά ταμεία και σε οποιονδήποτε άλλο φορέα που άμεσα ή έμμεσα ελέγχεται από το Δημόσιο – κράτος) και η διάθεση αυτών τον μετοχών στη συνέχεια, με γρήγορες δημόσιες και διαφανείς διαδικασίες σε νέους ενδιαφερόμενους επενδυτές. Με αυτόν τον τρόπο και οι επιχειρήσεις θα απαλλαγούν από τα βάρη τους και νέοι μέτοχοι θα μπουν στην εταιρεία και μέρος των απαιτήσεών του θα εισπράξει το δημόσιο με βασικότερο κέρδος τη συνέχιση λειτουργίας μια επιχείρησης.
6. Ενισχύσεις για περιφερειακές επενδύσεις και απασχόληση αποκλειστικά ανά Περιφέρεια
Από τα μέχρι σήμερα γνωστά στοιχεία, φαίνεται ότι η διαδικασία υπαγωγής στο νέο Αναπτυξιακό νόμο θα γίνεται μέσω προκηρύξεων για κάθε ένα καθεστώς ξεχωριστά και θα είναι ανταγωνιστικό. Δεν είναι γνωστό εάν η προκήρυξη θα γίνεται σε επίπεδο Περιφέρειας ή σε Εθνικό επίπεδο. Σε κάθε περίπτωση, τα επενδυτικά σχέδια που θα υλοποιηθούν στην Περιφέρεια Α.Μ.Θ. και θα αφορούν στους τομείς προτεραιότητας (RIS3), εφόσον κατά τη διάρκεια της αξιολόγησης λάβουν τον ελάχιστο απαιτούμενο βαθμό, να προβλέπεται ότι θα εγκρίνονται, ανεξάρτητα από τον αριθμό και το ύψος των σχεδίων που θα υποβληθούν συνολικά, αλλά και το διαθέσιμο ποσό. Διαφορετικά, να υπάρχει η δυνατότητα στη σχετική πρόσκληση, η Περιφέρεια Α.Μ.-Θ. να έχει διαθέσιμους πόρους αποκλειστικά για την ίδια και όχι σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες λιγότερο ανεπτυγμένες Περιφέρειες (Ήπειρος / Κεντρική Μακεδονία / Θεσσαλία / Δυτική Ελλάδα). Θα μπορούσε να δοθεί ιδιαίτερη πρόνοια για τις πολύ μικρές ή μικρές επιχειρήσεις ή επιχειρήσεις της κοινωνικής οικονομίας, συνεταιρισμούς, συνεργατικά σχήματα κ.λ.π.
Αιτιολογική βάση
Εφόσον το διαθέσιμο ποσό της προκήρυξης αφορά το σύνολο ή ομάδα Περιφερειών, υπάρχει ο υπαρκτός κίνδυνος επιχειρήσεις που θα έχουν την παραγωγική τους έδρα στην Περιφέρεια Α.Μ.Θ., παρόλο που θα έχουν επιτύχει μια επιλέξιμη βαθμολογία, να μείνουν εκτός έγκρισης, καθώς θα υπάρχουν επιχειρήσεις από άλλες Περιφέρειες όπως αυτή της Κεντρικής Μακεδονίας (με πολύ μεγαλύτερο όγκο – αριθμό ενδιαφερομένων επιχειρήσεων λόγω και της θέσης τους και του οικονομικού και πληθυσμιακού τους μεγέθους) με υψηλότερη βαθμολογία και προϋπολογισμό. Για παράδειγμα, εάν υπάρξουν 500 προτάσεις για όλη την ομάδα Περιφερειών της προκήρυξης, και 50 από αυτές προέρχονται από την Περιφέρεια Α.Μ.Θ., υπάρχει περίπτωση να μην εγκριθεί καμία, εάν «εκτοπισθούν» στην βαθμολογική κατάταξη από πιο ισχυρές προτάσεις άλλων Περιφερειών ή/και το διαθέσιμο συνολικό ποσό κατανεμηθεί μόνο στις λίγες ισχυρές προτάσεις, που θα υποβάλλουν μεγάλα επενδυτικά σχέδια.
Επομένως, προς αποφυγή δυσλειτουργιών και απόκρουση φαινόμενων αυτού του τύπου προτείνεται η κατανομή των πόρων να γίνεται αποκλειστικά ανά Περιφέρεια.
7. Ο τουρισμός βρίσκεται στο επίκεντρο των στρατηγικών στοχεύσεων της Περιφέρειας Α.Μ.Θ. με ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα το 2015. Θετικό θα ήταν να προβλεφθεί ρητά και η δυνατότητα για την Περιφέρεια Α.Μ.Θ. ένταξης και των ενοικιαζόμενων δωματίων – διαμερισμάτων (υψηλής κατηγορίας – κλειδιά) από μεμονωμένες επιχειρήσεις και συνεργατικά σχήματα, καθώς φαίνεται ότι το τουριστικό ρεύμα, που αυξάνεται συνεχώς, δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί πλήρως κατά την περίοδο αιχμής.
Αιτιολογική βάση
Με αυτό το κίνητρο, η Περιφέρεια Α.Μ.Θ. θα αποκτήσει ένα μικρό πλεονέκτημα (με δεδομένο ότι επί δεκαετίες ήταν στην πραγματικότητα αποκλεισμένη από τον φυσικό οικονομικό της χώρο), για να εξαλείψει το αναπτυξιακό της έλλειμμα, τον αθέμιτο ανταγωνισμό που υφίσταται γενικότερα, αλλά και ειδικότερα από τη γειτονική Βουλγαρία, να στηρίξει μια νέα και υγιή περιφερειακή ανάπτυξη, με ανταγωνιστικότητα που να συνδέεται με την ταυτότητα της περιοχής, τα ιδιαίτερα παραγωγικά της στοιχεία – χαρακτηριστικά και το ανθρώπινο δυναμικό της.
8. Δυνατότητα προκαταβολής
Η ύπαρξη Ταμείου Συμμετοχών να ενισχύσει τη λήψη προκαταβολών επιχορήγησης και να διευκολύνει τους επενδυτές στην υλοποίηση του επενδυτικού τους σχεδίου. Οι εγγυήσεις να δίνονται με συγκεκριμένες προϋποθέσεις, οι οποίες θα πρέπει να είναι ευνοϊκότερες από αυτές του σημερινού τραπεζικού συστήματος.
Αιτιολογική βάση
Στο Ν.3908/2011 είχε διαμορφωθεί η δυνατότητα λήψης έως και 100% της προκαταβολής με εγγυητική επιστολή. Το μέτρο αυτό είχε σκοπό την αύξηση της ρευστότητας της επιχείρησης, αλλά λόγω της κατάστασης του τραπεζικού συστήματος, εφαρμόστηκε ιδιαίτερα επιλεκτικά για ελάχιστες περιπτώσεις, αφού εμπεριείχε ιδιαίτερο κίνδυνο ολικής ή μερικής έκπτωσης της ενίσχυσης.
9. ΒΙ.ΠΕ. (Ιδιωτική περιουσία Τράπεζας Πειραιώς)
Παρατηρείται το γεγονός της σημαντικής υποβάθμισης των υποδομών στις αναγνωρισμένες ΒΙ.ΠΕ., γεγονός που αποτελεί πολλές φορές σημαντικό αντικίνητρο για την εγκατάσταση Βιομηχανικών μονάδων σε αυτές, σε συνδυασμό και με το κόστος αγοράς ενός οικοπέδου εκεί.
Ταυτόχρονα, το γεγονός ότι αποτελεί ιδιωτική περιουσία της Τράπεζας δημιουργεί διάφορες δυσκαμψίες στη λειτουργία τους. Η αντιμετώπιση των ΒΙ.ΠΕ αποκλειστικά και μόνο με τη ματιά των ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων ίσως να ακυρώνει και τον ρόλο που έχουν να διαδραματίσουν, ρόλο που πρέπει να εμπεριέχει και κριτήρια που άπτονται των γενικότερων συμφερόντων της κοινωνίας όπως π.χ. ενίσχυση του επενδυτικού κλίματος. Φαίνεται να υπάρχει η ανάγκη παρεμβάσεων, στον τομέα αυτό, πιθανότατα και με τη συμμετοχή των κοινωνικών – επιχειρηματικών φορέων.
Σε συνδυασμό με τα παραπάνω, σίγουρα χρήζει ανάγκης αντιμετώπισης το γεγονός ότι στις ΒΙ.ΠΕ., υπάρχει ένα σημαντικό κτιριακό και μηχανολογικό απόθεμα, πολλές φορές σε αξιοποιήσιμη κατάσταση και πρέπει να βρεθεί λύση αναβίωσης – αξιοποίησης αυτών. Ταυτόχρονα, δεν παραγνωρίζεται το γεγονός ότι στις επιχειρήσεις αυτές υπάρχουν απαιτήσεις από πολλές πλευρές (τράπεζες – δημόσιο – ιδιώτες κ.λ.π.), γεγονός που με τα σημερινά δεδομένα καθιστά απαγορευτική τη διαδικασία αξιοποίησής τους.
Πρότασή μας είναι να εξετασθεί η δυνατότητα ίδρυσης ενός φορέα διαχείρισης στον οποίο και θα εισέρθουν όλα τα παραπάνω (με τη σύμφωνη γνώμη όλων) και στη συνέχεια να μπορούν εύκολα και γρήγορα (χωρίς νομικά προβλήματα – κωλύματα) να πωληθούν σε νέους ενδιαφερόμενους. Από δε το τίμημα που θα λάβουν, θα ικανοποιήσουν (έστω αναλογικά) μέρος των απαιτήσεών τους.
Παρακαλούμε για την αποκατάσταση του δικαίου και την άμβλυνση της μειονεκτικότητας της Περιφέρειάς μας, να συμπεριληφθούν οι παραπάνω απαραίτητες βελτιώσεις στο Σχέδιο Νόμου πριν αυτό αναρτηθεί προς διαβούλευση.
Δημοφιλείς Κατηγορίες
Σχετικά Άρθρα
- Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέρον...
- Πρόγραμμα διενέργειας εξετάσεω...
- Απαγόρευση αλιείας στο ποταμό...
- Οικονομική έκθεση 3μήνου
- Δημόσιος Ανοιχτός Διαγωνισμός...
- Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέρον...
- Ορθή Επανάληψη πρόσκλησης εκδή...
- Διαγωνισμός προμήθειας υγρών κ...
- Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέρον...
- Ανοιχτός Διαγωνισμός “Fl...
ΠΑΜΘ RSS Feed
- Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης – Μέσες Τιμές Καυσίμων Δεκέμβριος 2024 04/12/2024
- 2024 Απόφαση 110 04/12/2024
- 2024 Απόφαση 109 04/12/2024
- 2024 Απόφαση 108 04/12/2024
- 2024 Απόφαση 107 04/12/2024
- 2024 Απόφαση 106 04/12/2024
- 2024 Απόφαση 105 04/12/2024
- 2024 Απόφαση 104 04/12/2024
- 2024 Απόφαση 103 04/12/2024
- 2024 Απόφαση 102 04/12/2024