2011 Απόφαση 573

Κατεβάστε το αρχείο (pdf)

Α Π Ο Σ Π Α Σ Μ Α

Του Πρακτικού αριθ. 39/2011 Συνεδρίασης της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας ΑΜΘ.
Αριθ. Απόφασης 573/2011

ΠΕΡΙΛΗΨΗ: Εισήγηση για την έγκριση 1ου Σ.Π. και 1ης συμπληρωματικής σύμβασης της μελέτης με τίτλο «Μελέτη ανισόπεδης διάβασης στην έξοδο της Δράμας επί της εθνικής οδού Δράμας – Καβάλας».
Στην Κομοτηνή σήμερα στις 29 Νοεμβρίου 2011 ημέρα Τρίτη και ώρα 12.00 μ.μ. στην αίθουσα συνεδριάσεων του Καταστήματος της Περιφερειακής Ενότητας Ροδόπης, 1ος όροφος, Δημοκρατίας 1, Κομοτηνή, συνήλθε σε δημόσια τακτική συνεδρίαση η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης ύστερα από την Δ.Δ.ΟΙΚ. 5172/14-11-2011 έγγραφη πρόσκληση του Αντιπροέδρου αυτής, που επιδόθηκε σε κάθε μέλος χωριστά, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 177 του Ν. 3852/2010. Παρόντες ήταν : ο κ. 1) Δημήτριος Χαϊτίδης Αντιπρόεδρος, Προεδρεύων 2) Ανδρονίκη Κεφαλίδου μέλος 3) Νικόλαος Πατήρας (αναπληρωματικό) μέλος 4) Γεώργιος Χριστοδουλίδης μέλος,5) Αϊχάν Σιακήρ μέλος 6) Κωνσταντίνος Μιχελής μέλος. Απόντες ήταν: οι κ.κ. 1) Παύλος Δαμιανίδης Πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής, 2) Μαρία Γκουγκουσκίδου μέλος, 3) Σταύρος Καβαρατζής μέλος, 4) Χρήστος Τρέλλης μέλος, οι οποίοι απουσίαζαν αν και κλήθηκαν νόμιμα. Καθήκοντα Γραμματέα άσκησε η υπάλληλος της Περιφέρειας ΑΜΘ Σμαρώ Δαδινίδου.

ΑΠΟΦΑΣΗ 573 : Εισηγούμενη το δέκατο τέταρτο θέμα ημερήσιας διάταξης η Δ/νση Τεχνικών Έργων της ΠΕ Δράμας, με το υπ’ αριθμ. 3-11-2011 έγγραφό της, έθεσε υπόψη των μελών της επιτροπής τα εξής: (α) Στις 25 Σεπτεμβρίου 2008 η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Δράμας – Καβάλας – Ξάνθης, Νομαρχιακό Διαμέρισμα Δράμας (εργοδότης) εκπροσωπούμενη από τον Νομάρχη Δράμας ανάθεσε με βάση την με αριθμό 4718/04.09.2008 απόφαση της Νομαρχιακής Επιτροπής Προγραμματισμού – Τεχνικών Έργων και Οικονομικών του Νομαρχιακού Συμβουλίου Δράμας, την εκπόνηση της μελέτης «Μελέτη Ανισόπεδης Διάβασης στην Έξοδο της Δράμας επί της Εθνικής Οδού Δράμας – Καβάλας» συνολικής προεκτιμώμενης αμοιβής 336.991€ (μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), στην παρακάτω ομάδα συμπραττόντων μελετητικών γραφείων: 1. Κοτσόγλου Αναστάσιος (Τοπογραφική μελέτη), 2. Δόσιου Μαρία Γ10 (Συγκοινωνιακή & Υδραυλική μελέτη), 3. ΕΥΕΡΓΟΣ Α.Ε. (Στατική μελέτη), 4.Εφραιμίδης Χρήστος (Γεωτεχνική μελέτη), 5.Μαμάτση Χριστιάνα (Περιβαλλοντική Μελέτη). (β) Η μελέτη περιλαμβάνει την εκπόνηση των ακόλουθων κατηγοριών και σταδίων μελετών:
1. Σύνταξη οριστικής μελέτης οδοποιίας επί τοπογραφικού διαγράμματος.
2. Διενέργεια γεωτεχνικής έρευνας και αξιολόγησης εδαφικών συνθηκών για την θεμελίωση του τεχνικού.
3. Οριστική μελέτη τεχνικού ανισόπεδης διάβασης σιδηροδρομικής γραμμής.
4. Σύνταξη Προμελέτης και Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
5. Σύνταξη οριστικής υδραυλικής μελέτης αποχέτευσης καταστρώματος και αποστράγγισης οδού.
6. Τοπογραφικές αποτυπώσεις, κτηματογραφήσεις και σύνταξη πινάκων αναλογισμών για την κατανομή των ιδιοκτησιακών βαρών.
7. Σύναξη ΣΑΥ – ΦΑΥ.
(γ) Μέχρι σήμερα έχουν εκπονηθεί και εγκριθεί οι παρακάτω μελέτες:
1ο Στάδιο
1.Πρόγραμμα Ποιότητας Μελέτης (Π.Π.Μ.), 2.Περιβαλλοντικά (άρθρο 13 της Η.Π. 110/2003), 3.Τοπογραφική μελέτη , 4. Προμελέτη Συγκοινωνιακών, 5. Προμελέτη Στατικών, 6. Προμελέτη Υδραυλικών, 7. Γεωτεχνική έρευνα. Εγκρίθηκαν με την 284/22.12.2008 απόφαση της Ν. Ε. του Ν. Σ. Δράμας
2ο Στάδιο
1. Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, 2. Τοπογραφική μελέτη, 3. Συγκοινωνιακή μελέτη, 4. Στατική μελέτη, 5. Υδραυλική μελέτη, 6. Γεωτεχνική μελέτη. Εγκρίθηκαν με την 161/16.06.2009 απόφαση της Ν. Ε. του Ν. Σ. Δράμας
8. Έγκριση περιβαλλοντικών όρων (μετά την γνωμοδότηση των συναρμοδίων φορέων – κυρίως του Ο.Σ.Ε.) με την ΚΥΑ οικ.198744/4-5-2011 της ΕΥΠΕ της Γενικής Δ/νσης Περιβάλλοντος του ΥΠ.ΠΕ.Κ.Α.
(δ) Έχουν υποβληθεί και βρίσκονται σε στάδιο έγκρισης οι εξής οριστικές μελέτες:
1. Η μελέτη κτηματολογίου
2. Η οριστική μελέτη οδοποιίας
3. Η μελέτη σήμανσης και ασφάλισης
4. Η υδραυλική μελέτη
5. Το ΣΑΥ – ΦΑΥ
(ε) Για την εκπόνηση της μελέτης διατίθεται πίστωση μέσω προγράμματος ΣΑΜΠ 0313 (ΚΑΕ 2007ΜΠ03130006).
2. ΑΝΑΓΚΗ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΤΟΥ 1ου Σ.Π. Η μελέτη του οδικού τμήματος από την διασταύρωση Μαρινόπουλου μέχρι τον κόμβο Αίμου, εκπονήθηκε λαμβάνοντας υπόψη σύγχρονες οδικές αντιλήψεις και εισάγοντας την φιλοσοφία σχεδιασμού με στοιχεία περιβαλλοντικής οδοποιίας. Κύριο χαρακτηριστικό της ανωτέρω αντίληψης είναι η μελέτη κυκλικού κόμβου στην θέση του Εργοστασίου Αίμου, γεγονός που επιτρέπει την κατάργηση της φωτεινής σηματοδότησης. Η ανισοπεδοποίηση της οδού στην θέση της σιδηροδρομικής γραμμής και η εισαγωγή του νεοσχεδιασθέντος κόμβου παρέχουν υψηλό δείκτη ασφάλειας στο μελετούμενο οδικό τμήμα. Παράλληλα συμβάλλουν ουσιαστικά στην Περιβαλλοντική ένταξη με την εφαρμογή πολιτικών μείωσης κατανάλωσης καυσίμων και ενεργειακής βελτίωσης με την κατάργηση της φωτεινής σηματοδότησης. Η Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας – Θράκης έχει εντάξει σε πρόγραμμα κατασκευής τη νότια Παράκαμψη Δράμας, η έναρξη της οποίας γίνεται επί της Ε.Ο. 14α Καβάλας – Δράμας με κόμβο τετρασκελή σηματοδοτούμενο. Η θέση έναρξης της οδού Νότιας Παράκαμψης Δράμας και του κόμβου Μαρινόπουλου που είναι η έναρξη της παρούσας μελέτης απέχουν 1.0 km. Το τμήμα της οδού από την διασταύρωση προς Νότια Παράκαμψη μέχρι τον σηματοδοτούμενο κόμβο Μαρινόπουλου λόγω πολλαπλών παραγόντων, όπως μεγάλη κατά μήκος κλίση, έντονη ευθυγραμμία, λωρίδες κυκλοφορίας με οριακά χαρακτηριστικά, διαθέτει χαμηλά επίπεδα ασφάλειας. Η διαπίστωση αυτή αποδεικνύεται από τα τροχαία ατυχήματα που έχουν καταγραφεί. Η μελέτη οδικού τμήματος με πολύ καλά χαρακτηριστικά ως προς την ασφάλεια της οδού και η γειτνίαση με το προαναφερθέν τμήμα χαμηλών χαρακτηριστικών ασφαλείας, επιβάλει τον ανασχεδιασμό του ενδιάμεσου τμήματος ώστε να αποκτήσει ενιαία χαρακτηριστικά ως προς τα επίπεδα ασφαλείας. Ο ανασχεδιασμός των κόμβων Μαρινόπουλου και του αντίστοιχου στην αρχή της Νότιας Παράκαμψης Δράμας σε συνδυασμό με το ενδιάμεσο οδικό τμήμα που υπάρχει μεταξύ αυτών, επιτυγχάνει την δημιουργία ενός συνολικά ασφαλούς οδικού τμήματος για την είσοδο στην πόλη της Δράμας με ενιαία χαρακτηριστικά ασφαλείας. Παράλληλα επιτυγχάνεται και η συνολική περιβαλλοντική ένταξη με την εφαρμογή πολιτικών βελτίωσης λόγω της μείωσης κατανάλωσης καυσίμων, μείωση παραγωγής ρύπων και μείωση ενεργειακής κατανάλωσης με την κατάργηση της φωτεινής σηματοδότησης. Ο 1ος Σ.Π. συμπεριλαμβάνει τις δαπάνες για τις αμοιβές των μελετών που πρέπει να συνταχθούν και να εκπονηθούν οι οποίες αφορούν τον κόμβο Μαρινόπουλου (Carrefour), τον κόμβο έναρξης της οδού Νότιας παράκαμψης Δράμας και το τμήμα 1.0 km ανάμεσα στους δύο κόμβους. Οι μελέτες περιλαμβάνουν τοπογραφικές αποτυπώσεις, συγκοινωνιακή, υδραυλική και περιβαλλοντική μελέτη καθώς και σύνταξη τευχών δημοπράτησης.
3. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ – ΑΥΞΗΣΗ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ
Η αρχική σύμβαση είναι ποσού 336.991€ χωρίς ΦΠΑ. Με τις αμοιβές των παραπάνω μελετών, κατά την παρούσα πρόταση, επέρχεται αύξηση του συμβατικού αντικειμένου κατά 14,63% ή κατά 49.305.64€ χωρίς να γίνεται υπέρβαση του 50% της αρχικής συμβατικής αμοιβής σύμφωνα με το άρθρο 29 του Ν.3316/2005.
4. ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΥΝΑΨΗΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ Είναι προφανές ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 29 του Ν3316/2005 για τη σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης διότι:
α) Οι παραπάνω συμπληρωματικές μελέτες είναι αναγκαίες για την ολοκλήρωση της αρχικής σύμβασης σύμφωνα με τα προαναφερθέντα στοιχεία της παραγράφου 2.
β) Δεν μπορούσαν να προβλεφθούν από την υπηρεσία οι ακριβείς ποσότητες των μελετών και ερευνών πριν την έγκριση της αναγνωριστικής μελέτης οδοποιίας και την επιλογή της τελικής λύσης – χάραξης.
γ) Οι συμπληρωματικές μελέτες δεν μπορούν να διαχωριστούν από τεχνική άποψη από την αρχική σύμβαση και ταυτόχρονα κρίνονται απολύτως αναγκαίες για την ολοκλήρωσή της. Για αυτούς τους λόγους, η υπηρεσία:

 ΕΙΣΗΓΕΙΤΑΙ

Την έγκριση του 1ου Συγκριτικού Πίνακα της μελέτης : «Μελέτη Ανισόπεδης Διάβασης στην Έξοδο της Δράμας επί της Εθνικής Οδού Δράμας – Καβάλας» επισημαίνοντας ότι με τις αμοιβές των παραπάνω μελετών η συνολική δαπάνη του 1ου Σ.Π. φθάνει το ποσό των 386.296,64 € ήτοι προτείνεται υπέρβαση 49.305.64 € (14,63 % ) από τη δαπάνη της σύμβασης χωρίς να γίνεται υπέρβαση του 50% της αρχικής συμβατικής αμοιβής, σύμφωνα με το άρθρο 29 του Ν.3316/2005.
Η Οικονομική Επιτροπή Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης μετά από διαλογική συζήτηση, αφού εξέτασε το ιστορικό του έργου, έχοντας υπόψη τις διατάξεις του άρθρου 176 του Ν. 3852/2010 και σύμφωνα με το άρθρο 29 του Ν.3316/2005:

ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΟΜΟΦΩΝΑ

Εγκρίνει τον συνημμένο 1ο Συγκριτικό Πίνακα και συμπληρωματική σύμβαση ποσού: 49.305.64 € της μελέτης : «Μελέτη Ανισόπεδης Διάβασης στην Έξοδο της Δράμας επί της Εθνικής Οδού Δράμας – Καβάλας».
Η παρούσα απόφαση έλαβε α/α 573 /2011.

 

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ ΤΗΣ Ο.Ε.                             ΤΑ ΜΕΛΗ 
                ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ                           ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΕΦΑΛΙΔΟΥ
                                                                 ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΤΗΡΑΣ
                                                               ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΙΔΗΣ
                                                              ΑΪΧΑΝ ΣΙΑΚΗΡ
 ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΧΑΪΤΙΔΗΣ                                  ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΙΧΕΛΗΣ

 

 ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ
 Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΤΗΣ Ο.Ε.

ΣΜΑΡΩ ΔΑΔΙΝΙΔΟΥ

Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.