Με εξαιρετική επιτυχία ολοκληρώθηκε η συμμετοχή της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΑΜΘ) στην κορυφαία διεθνή έκθεση Fruit Attraction 2025, η οποία πραγματοποιήθηκε από τις 30 Σεπτεμβρίου έως τις 2 Οκτωβρίου 2025 στη Μαδρίτη, στο εκθεσιακό κέντρο IFEMA-FERIA.
Η Fruit Attraction αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα σημεία αναφοράς για την παγκόσμια αλυσίδα παραγωγής και εμπορίας φρούτων και λαχανικών, προσφέροντας παράλληλα άμεση πρόσβαση στις δυναμικές αγορές της Λατινικής Αμερικής.
Δυναμική Παρουσία και Στρατηγική Εξωστρέφειας
Η Περιφέρεια ΑΜΘ συμμετείχε με ομαδικό περίπτερο, φιλοξενώντας τέσσερις (4) επιχειρήσεις του πρωτογενή τομέα της περιοχής:
Η παρουσία αυτή εντάσσεται στη στρατηγική εξωστρέφειας της Περιφέρειας, με βασικούς στόχους την προβολή και ανάδειξη των ποιοτικών τοπικών προϊόντων, την υποστήριξη της εξαγωγικής δραστηριότητας, τη δικτύωση με διεθνείς αγοραστές και την ενίσχυση της τοπικής παραγωγής και απασχόλησης. Την Περιφέρεια εκπροσώπησαν δύο (2) γεωπόνοι από τη Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής (ΔΑΟΚ) Ροδόπης.
Εντυπωσιακή Ελληνική Συμμετοχή
Η φετινή διοργάνωση σημείωσε ρεκόρ ελληνικής συμμετοχής, με 67 επιχειρήσεις και φορείς, σύμφωνα με την αποτίμηση του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (Ο.Ε.Υ.) της Ελληνικής Πρεσβείας στη Μαδρίτη. Η ΔΕΘ-HELEXPO οργάνωσε το εθνικό περίπτερο “FRESKON GREECE”, ενώ η ελληνική παρουσία κρίθηκε ιδιαίτερα δυναμική, αποσπώντας θετικά σχόλια για το επίπεδο οργάνωσης και την ποιότητα των ελληνικών προϊόντων.
Θετικός ο απολογισμός για την Περιφέρεια ΑΜΘ
Η συμμετοχή της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κρίνεται άκρως επιτυχημένη, καθώς κάλυψε τους στόχους που έχει θέσει ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, για την ενίσχυση της εξωστρέφειας και την αναγνωρισιμότητα των προϊόντων του Αγροτοδιατροφικού τομέα που παράγει η Περιφέρεια ΑΜΘ. Πιο συγκεκριμένα:
Η δυναμική παρουσία στη Fruit Attraction 2025 αποτελεί ένα σημαντικό βήμα στην εν εξελίξει στρατηγική εξωστρέφειας της Περιφέρειας, δημιουργώντας τις βάσεις για νέες συνεργασίες με αγορές της Ευρώπης και της Λατινικής Αμερικής και ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα των τοπικών επιχειρήσεων.