ΚΥΚΛΙΚΟΣ ΚΟΜΒΟΣ ΣΤΗ ΘΕΣΗ “ΚΑΡΟΛΙΝΑ” ΕΠΙ ΤΗΣ 10ης ΕΠΑΡΧΙΑΚΗΣ ΟΔΟΥ

ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ:

ΚΥΚΛΙΚΟΣ ΚΟΜΒΟΣ ΣΤΗ ΘΕΣΗ “ΚΑΡΟΛΙΝΑ” ΕΠΙ  ΤΗΣ  10ης  ΕΠΑΡΧΙΑΚΗΣ ΟΔΟΥ

 

 

ΚΩΔ ΟΠΣ

6018271

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΘΡΑΚΗ 2021-2027

ΔΡΑΣΗ

RSO3.2.α. : ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ

ΤΑΜΕΙΟ

ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ-ΕΤΠΑ

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ  ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ

ΦΟΡΕΑΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

900.000,00 ΕΥΡΩ

ΦΑΣΗ   ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

 ΣΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

ΑΝΑΔΟΧΟΣ

 

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

 

ΠΛΗΡΩΜΕΣ

 

ΣΤΟΧΟΣ  ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ  ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Ο Κυκλικός κόμβος στην θέση “ΚΑΡΟΛΙΝΑ” χωροθετείται στην Εκτός Σχεδίου Πόλεως περιοχή μεταξύ των ανεπτυγμένων τουριστικά και οικιστικά περιοχών της Νέας Περάμου και της Νέας Ηρακλείτσας. Η κακή γεωμετρία του υφιστάμενου ισόπεδου κόμβου σε συνδυασμό με την μεγάλη κυκλοφορία κατά τους θερινούς μήνες και τα μειωμένα λειτουργικά χαρακτηριστικά, καθιστούν τον κόμβο επικίνδυνο.

Η υφιστάμενη Επαρχιακή οδός στο υπόψη τμήμα έχει κατασκευαστεί με παλαιότερες προδιαγραφές και υστερεί σε γεωμετρικά και κυκλοφοριακά χαρακτηριστικά. Επιπλέον, η αυξημένη ζήτηση για παραθεριστικές κατοικίες στην ευρύτερη περιοχή του έργου σε συνδυασμό με την γειτνίαση με τις έντονα
ανεπτυγμένες οικιστικά και τουριστικά περιοχές της Νέας Περάμου και της Νέας Ηρακλείτσας, έχουν καταστήσει το
περιβάλλον ημιαστικό και η Επαρχιακή οδός έχει χάσει τον χαρακτήρα της αποκλειστικής σύνδεσης.

Η υφιστάμενη οδός έχει ενιαίο κατάστρωμα οδού χωρίς στοιχεία ασφαλείας με την 10η Επαρχιακή οδό να έχει ασφαλτοστρωμένο πλάτος 10μ., ο βόρειο δυτικός κλάδος που οδηγεί στην Εγνατία οδό έχει ασφαλτοστρωμένο πλάτος 7,50μ και ο κλάδος προς παραλία έχει ασφαλτοστρωμένο πλάτος 4,50μ. Η γωνία συμβολής των κάθετων κλάδων με την κύρια 10η Επαρχιακή οδό είναι περίπου 40 μοιρών  μειώνοντας την ορατότητα, τόσο στους χρήστες του κόμβου όσο και στην διαμήκη κυκλοφορία, που σε συνδυασμό με την μηκοτομική κλίση της οδού προς παραλία,
επιφέρουν αρνητικές επιπτώσεις στην ασφάλεια της κυκλοφορίας.

Με την υλοποίηση του έργου
-Ο δρόμος θα διαθέτει πλέον καλύτερα γεωμετρικά στοιχεία σε σχέση με την υφιστάμενη κατάσταση γεγονός που συντελεί στην βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας των οχημάτων ενώ ταυτόχρονα μειώνεται ο κίνδυνος πρόκλησης ατυχημάτων.
-θα εξυπηρετούνται ταχύτερα οι κυκλοφοριακές ροές και θα ενισχυθεί σημαντικά η οδική ασφάλεια. Επίσης η κατασκευή ενός κυκλικού κόμβου αναμένεται να αναδειχθεί σε τοπόσημο για την περιοχή και θα βελτιώσει θεαματικά την λειτουργικότητα και την βιώσιμη υπόσταση της ευρύτερης περιοχής, θα προσδώσει πολλά περιβαλλοντικά οφέλη, θα καταστήσει τον κόμβο λειτουργικότερο και θα συμβάλλει στην προώθηση των αρχών βιώσιμης κινητικής και της γενικότερης αισθητικής της περιοχής.
-Η πρόσβαση των κατοίκων της Νέας Περάμου της Ν. Ηρακλείτσας , περιοχές με πυκνή οικιστική δόμηση (μόνιμες και τουριστικές κατοικίες ) καθώς και των παρακείμενων οικισμών γίνεται πιο άνετη και ασφαλέστερη, όπως επίσης βελτιώνεται η ασφάλεια όλων των χρηστών της οδού ιδιαίτερα κατά την διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου λόγω της μεγάλης επισκεψιμότητας που παρατηρείται.    Ο συγκεκριμένος κόμβος συνδέει την πόλη της Καβάλας και την Ν. Ηρακλείτσα, με την Ν. Πέραμο και την παραλία των Αμμολόφων περιοχές επίσης με έντονη και ραγδαία τουριστική ανάπτυξη .
– Βελτιώνεται η κυκλοφορία των οχημάτων και μηχανημάτων που εξυπηρετούν τον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα (αγροτικές εκτάσεις , εγκαταστάσεις μεταποίησης, τουριστικές υποδομές) συμβάλλοντας στην περαιτέρω ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Το  έργο αφορά την κατασκευή ενός ισόπεδου κυκλικού κόμβου στη θέση “ΚΑΡΟΛΙΝΑ” δηλαδή στο τμήμα της 10ης Επαρχιακής οδού που συνδέει την Νέα Πέραμο με την Νέα Ηρακλείτσα στο σημείο όπου διασταυρώνεται με την 12η επαρχιακή οδό που συνδέει τον ¨Άγιο Ανδρέα με το λιμάνι των Ελευθερών.

Ο προτεινόμενος κόμβος που θα συνδέει την 10η επαρχιακή οδό με τους κάθετους άξονες προς Εγνατία Οδό και προς το λιμάνι Ελευθερών θα είναι Κόμβος Κυκλικής Κίνησης Κ3 και συγκεκριμένα θα έχει την διάταξη της διπλής σταγόνας όπου πρακτικά δύο Κ3 λειτουργούν ως ένας επιμήκης ενιαίος Κ3 με βασικό πλεονέκτημα την αποτροπής της κατά λάθος εισόδου σε κλάδο αντίθετης ροής, προσφέροντας ταυτόχρονα την δυνατότητα αναστροφής για τις παρόδιες (στη δευτερεύουσα οδό) χρήσεις γης.
Η τυπική διατομή των κυκλικών δακτυλίων προβλέπει μία λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 5.25μ., λωρίδα καθοδήγησης δεξιά πλάτους 0,25μ (Διαγράμμιση). και στη συνέχεια ασφάλτινο έρεισμα πλάτους 1,00μ.

Εξωτερικά θα κατασκευασθεί πεζοδρόμιο πλάτους 1,50μ., ενώ εσωτερικά διαμορφώνεται υπερβατή ζώνη το μέγιστο πλάτος της οποίας ανέρχεται σε 3,50μ. στην δυσμενέστερη περιοχή ενώ το ελάχιστο σε 1,00μ. .Προκειμένου να μην εμπλέκονται οι τροχιές των φορτηγών με άλλα οχήματα θα διαμορφωθούν διαχωριστικές νησίδες, με διαγράμμιση του οδοστρώματος
μεταξύ των δυο λωρίδων στην είσοδο του δακτυλίου.

Σε όλο το έργο το οδόστρωμα θα έχει πάχος 0,40 μ Προκειμένου να γίνεται σωστή απορροή των όμβριων υδάτων, προβλέπεται η τοποθέτηση επαρκούς δικτύου φρεατίων υδροσυλλογής, φρεάτια αποχέτευσης προς φυσικό αποδέκτη και αγωγών ομβρίων υδάτων. Συγκεκριμένα προβλέπονται 8 φρεάτια υδροσυλλογής μονής σχάρας, 4 φρεάτια υδροσυλλογής διπλής σχάρας (στη συμβολή των κλάδων με τον κόμβο) και 5 φρεάτια υδροσυλλογής και αποχέτευσης ομβρίων.

Επίσης θα γίνει τοποθέτηση κατάλληλης σήμανσης – κάθετης με την τοποθέτηση των απαραίτητων πινακίδων σήμανσης και οριζόντιας με εργασίες διαγράμμισης, καθώς θα ενισχυθεί ο υφιστάμενος οδοφωτισμός με την τοποθέτηση νέων φωτιστικών σωμάτων