ΙΣΟΠΕΔΟΙ ΚΟΜΒΟΙ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΗΡΑΚΛΕΙΤΣΑ ΝΟΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ ΕΠΙ ΤΗΣ 10ης ΕΠΑΡΧΙΑΚΗΣ ΟΔΟΥ

ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ:

ΙΣΟΠΕΔΟΙ ΚΟΜΒΟΙ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΗΡΑΚΛΕΙΤΣΑ ΝΟΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ ΕΠΙ ΤΗΣ 10ης ΕΠΑΡΧΙΑΚΗΣ ΟΔΟΥ

 

 

ΚΩΔ ΟΠΣ

6017694

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΘΡΑΚΗ 2021-2027

ΔΡΑΣΗ

RSO3.2.α. : ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ

ΤΑΜΕΙΟ

ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ-ΕΤΠΑ

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ  ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ

ΦΟΡΕΑΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

5.360.000 ΕΥΡΩ

ΦΑΣΗ   ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

 ΠΡΟΣ ΠΡΟΚΥΡΗΞΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ

ΑΝΑΔΟΧΟΣ

 

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

 

ΠΛΗΡΩΜΕΣ

 

ΣΤΟΧΟΣ  ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ  ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Ο οικισμός της Νέας Ηρακλείτσας παρουσιάζει τα τελευταία χρόνια ραγδαία οικιστική και τουριστική ανάπτυξη,  ο αριθμός των μόνιμων και παραθεριστικών κατοικιών αυξάνεται διαρκώς όπως επίσης και οι τουριστικές υποδομές με αποτέλεσμα ο υφιστάμενος δρόμος και οι αντίστοιχοι   κόμβοι να μην επαρκούν πλέον στην όλο και αυξανόμενη κυκλοφορία οχημάτων και πεζών και να προκαλούνται σοβαρά ατυχήματα.  .  Η οδός με την υφιστάμενη διατομή έχει φθάσει σε επίπεδο κορεσμού μη μπορώντας να εξυπηρετήσει το όλο και αυξανόμενο κυκλοφοριακό φορτίο, ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες. Η υφιστάμενη οδός έχει μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με  ενιαίο κατάστρωμα οδού χωρίς στοιχεία ασφαλείας με ελλιπή σήμανση, οι ισόπεδοι κόμβοι της διαμορφώνονται με διαγραμμίσεις και δεν υπάρχουν καθόλου πεζοδρόμια. Πρόκειται για  την κύρια οδό εξυπηρέτησης της Νέας Ηρακλείτσας όπου μέσω των σε σειρά αξονοδιασταυρώσεων παραλαμβάνει το σύνολο του κυκλοφοριακού φόρτου του οικισμού.

Με το έργο

-Βελτιώνονται οι συνθήκες κυκλοφορίας των οχημάτων ενώ ταυτόχρονα μειώνεται ο κίνδυνος πρόκλησης ατυχημάτων.

-Η πρόσβαση των κατοίκων της  Ν. Ηρακλείτσας , περιοχή με πυκνή οικιστική δόμηση (μόνιμες και τουριστικές κατοικίες ) καθώς και των παρακείμενων οικισμών γίνεται πιο άνετη και ασφαλέστερη, όπως επίσης βελτιώνεται η ασφάλεια όλων των χρηστών της οδού ιδιαίτερα κατά την διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου λόγω της μεγάλης επισκεψιμότητας που παρατηρείται. Το συγκεκριμένο τμήμα της οδού συνδέει την πόλη της Καβάλας με την Ν. Ηρακλείτσα, την Ν. Πέραμο και την παραλία των Αμμολόφων περιοχές επίσης με έντονη και ραγδαία τουριστική ανάπτυξη

-Βελτιώνεται η κυκλοφορία των οχημάτων  που εξυπηρετούν τον  δευτερογενή τομέα (τουριστικές υποδομές) συμβάλλοντας στην περαιτέρω ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.

-Γίνεται ασφαλέστερη η κυκλοφορία των πεζών στην περιοχή καθώς και η πρόσβαση των πεζών στις παραλίες της Ν. Ηρακλείτσας καθότι στην υφιστάμενη κατάσταση παρατηρούνται  πολλά ατυχήματα με πεζούς στο συγκεκριμένο τμήμα της οδού.

-Επιπλέον η κατασκευή δύο ισόπεδων κυκλικών κόμβων θα βελτιώσει σημαντικά την οδική ασφάλεια και την λειτουργική αποτελεσματικότητα της. Γενικά η διαμόρφωση ισόπεδων κυκλικών κόμβων επιφέρει την επιβράδυνση των οχημάτων κατά την είσοδο τους στο δακτύλιο κυκλοφορίας και περιορίζει τη ροή κυκλοφορίας μόνο προς μια κατεύθυνση , ενώ απαλείφει σημαντικό αριθμό πιθανών στοιχείων σύγκρουσης (σημεία εμπλοκής) τόσο μεταξύ οχημάτων όσο και μεταξύ οχημάτων και πεζών.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

 

 

Το  έργο αναφέρεται  σε τμήμα της  10ης επαρχιακής οδού Καβάλας-Ν. Ηρακλείτσας και αφορά  σε εργασίες για  την κατασκευή δυο κυκλικών κόμβων,  την νέα διαμόρφωση της επαρχιακής οδού που διασχίζει τον οικισμό της Ν. Ηρακλείτσας έως τον νέο κυκλικό κόμβου Ν. Ηρακλείτσας-Αγ. Ανδρέα μήκους 1895,44 μέτρων και την κατασκευή αντίστοιχων πεζοδρομίων.

Η υφιστάμενη οδός έχει ενιαίο οδόστρωμα και οι ισόπεδοι κόμβοι της διαμορφώνονται με διαγραμμίσεις επίσης δεν υπάρχουν καθόλου πεζοδρόμια.

Με τις προτεινόμενες παρεμβάσεις  πρόκειται να κατασκευαστούν:

-Δύο νέοι ισόπεδοι κυκλικοί κόμβοι ο  ένας  στην διασταύρωση του επαρχιακού δικτύου Καβάλας-Ν. Ηρακλείτσας με το επαρχιακό δίκτυο Ν. Ηρακλείτσας-Αγ. Ανδρέα  (στο ΧΘ.0+100) και ο άλλος στο ΧΘ.0+810 (στο ύψος του super market Lidl). Η κυκλική διαμόρφωση θα έχει μορφή αστικού μιας λωρίδας με εξωτερική διάμετρο  για τον πρώτο κόμβο 38μ. και 22μ για τον δεύτερο κόμβο.

 Επίσης θα κατασκευαστούν και τρεις συμβολές τύπου Τ (ισόπεδοι τρισκελής κόμβοι) με λωρίδα αναμονής για αριστερή στροφή σε επιλεγμένες διασταυρώσεις, καθώς και θα κατασκευασθούν  ισόπεδες συμβολές χωρίς την δυνατότητα αριστερών στροφών στις υπόλοιπες κάθετες συμβάλουσες οδούς του Σχεδίου Πόλεως για την εξυπηρέτηση της τοπικής κυκλοφορίας.

-Θα γίνουν εργασίες οδοποιίας που αφορούν την αναδιαμόρφωση και τον ανασχεδιασμό  της επαρχιακής οδού, η οποία  ανήκει στο βασικό αστικό δίκτυο, με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κλάδο. Οι κλάδοι θα χωρίζονται από κρασπεδονησίδα και στις οριογραμμές και των 2 κλάδων θα κατασκευαστεί πεζοδρόμιο μεταβλητού πλάτους έως το όριο της ρυμοτομικής γραμμής. Το πλάτος κάθε λωρίδας κυκλοφορίας προβλέπεται σε 4,00 μ το πλάτος της κεντρικής νησίδας θα ανέρχεται σε 3,00μ και το πλάτος των πεζοδρομίων σε 4,00μ

Η χάραξη της νέας οδού βασίζεται οριζοντιογραφικά στην υφιστάμενη οδό και προσαρμόζεται στο αστικό περιβάλλον με χρήση ηπιότερων γεωμετρικών στοιχείων (μηκοτομή-επικλίσεις).Το πάχος του οδοστρώματος θα  είναι 54 εκ.

-Επιπρόσθετα θα κατασκευαστεί και δίκτυο αποστράγγισης της οδού αποτελούμενο από φρεάτια υδροσυλλογής  από τα οποία τα όμβρια θα οδηγούνται μέσω υπονόμων (διαμήκεις σωληνωτοί αγωγοί ομβρίων) στους τελικούς αποδέκτες (υφιστάμενα τεχνικά έργα, ρέματα κλπ).

Σε όλο το μέτωπο του έργου θα κατασκευαστεί οριζόντια και κάθετη σήμανση καθώς και διαβάσεις πεζών.

Επίσης θα περιλαμβάνει και εργασίες για την κατασκευή  ολοκληρωμένου δικτύου οδοφωτισμού στο σύνολο των παρεμβάσεων.

Οι εργασίες ΟΚΩ αφορούν την μετατόπιση των δικτύων ΔΕΔΔΗΕ και ΟΤΕ που θα απαιτηθούν προκειμένου να υλοποιηθούν οι προαναφερόμενες παρεμβάσεις