![]() |
|
ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ: |
ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΙΣΟΠΕΔΟΥ ΚΥΚΛΙΚΟΥ ΚΟΜΒΟΥ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟ Νο2 ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΕΙΣΟΔΟ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΠΟΛΗΣ |
|
|
ΚΩΔ ΟΠΣ |
6017686 |
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ |
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΘΡΑΚΗ 2021-2027 |
ΔΡΑΣΗ |
RSO3.2.α. : ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ |
ΤΑΜΕΙΟ |
ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ-ΕΤΠΑ |
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ |
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ |
ΦΟΡΕΑΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΒΑΛΑΣ |
ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ |
1.050.000,00 ΕΥΡΩ |
ΦΑΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
ΦΑΣΗ ΠΡΟΕΓΚΡΙΣΗΣ ΔΙΑΚΥΡΗΞΗΣ |
ΑΝΑΔΟΧΟΣ |
|
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
|
ΠΛΗΡΩΜΕΣ |
|
ΣΤΟΧΟΣ ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ |
Το βασικότερο μειονέκτημα της υφιστάμενης διασταύρωσης σε επίπεδο οδικής ασφάλειας, με πολλά καταγεγραμμένα τροχαία ατυχήματα μέχρι σήμερα, οφείλεται στην σύγχυση που προκαλείται στους οδηγούς που προέρχονται από Σέρρες και αντί να εισέλθουν στο ρεύμα εξόδου προς Καβάλα, εισέρχονται αντίστροφα προς την φορά κίνησης εισόδου από Καβάλα. Λόγω της ανάπτυξης ιδιαίτερα υψηλών ταχυτήτων κατά την είσοδο στην πόλη και της απουσίας φωτεινής σηματοδότησης η υφιστάμενη διασταύρωση εμπεριέχει πολλά στοιχεία επικινδυνότητας . Γενικά η λειτουργία των ισόπεδων κόμβων κατά μήκος των οδικών αξόνων, αποτελεί σοβαρή αιτία πρόκλησης ατυχημάτων. Με το έργο – Βελτιώνονται οι συνθήκες κυκλοφορίας των οχημάτων ενώ ταυτόχρονα μειώνεται ο κίνδυνος πρόκλησης ατυχημάτων. Εξυπηρετούνται ταχύτερα οι κυκλοφοριακές ροές και ενισχύεται σημαντικά η οδική ασφάλεια Η πρόσβαση των κατοίκων της Ελευθερούπολης και των παρακείμενων οικισμών γίνεται πιο άνετη και ασφαλέστερή, όπως επίσης βελτιώνεται η ασφάλεια όλων των χρηστών της οδού. Γενικά η διαμόρφωση ισόπεδων κυκλικών κόμβων επιφέρει την επιβράδυνση των οχημάτων κατά την είσοδο τους στο δακτύλιο κυκλοφορίας και περιορίζει τη ροή κυκλοφορίας μόνο προς μια κατεύθυνση , ενώ απαλείφει σημαντικό αριθμό πιθανών σημείων σύγκρουσης (σημεία εμπλοκής), τόσο μεταξύ οχημάτων, όσο και μεταξύ οχημάτων και πεζών. |
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
|
Το έργο αφορά την κατασκευή ενός ισόπεδου κυκλικού κόμβου πλησίον της εισόδου της πόλης της Ελευθερούπολης, έδρας του Δήμου Παγγαίου στην Παλαιά Εθνική Οδό Νο 2 στην Ανατολική είσοδο της Ελευθερούπολης και συγκεκριμένα στη συμβολή των οδών Παπαχρηστίδη-Μητροπολίτη Αμβροσίου-Λεωφόρου Σερρών. Οι εργασίες κατασκευής του κόμβου περιλαμβάνουν εργασίες χωματουργικών, τεχνικών έργων, Οδοστρωσία, Ασφαλτικά, Σήμανση- Ασφάλεια, εργασίες πρασίνου, υδραυλικά έργα και εργασίες εγκατάστασης οδοφωτισμού. Στον κυκλικό κόμβο θα συμβάλλουν 4 οδοί: Οδός 1 (Παπαχρηστίδη-ανατολικό τμήμα)υπεραστικού χαρακτήρα, αποτελούμενη από δύο λωρίδες κυκλοφορίας, μία ανά κατεύθυνση. Οδός 4 (Παπαχρηστίδη-δυτικό τμήμα) αστικού χαρακτήρα, αποτελούμενη από δύο λωρίδες κυκλοφορίας μονής κατεύθυνσης και συμβάλλει μόνο ως κλάδος εισόδου στον κυκλικό κόμβο. Οδός 3 (Μητροπολίτη Αμβροσίου) αστικού χαρακτήρα, αποτελούμενη από δύο λωρίδες κυκλοφορίας μονής κατεύθυνσης και συμβάλλει μόνο ως κλάδος εξόδου από τον κυκλικό κόμβο. Οδός 2 (Λεωφόρος Σερρών): Συμβάλλει κάθετα στον προτεινόμενο κυκλικό κόμβο και αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας, μία ανά κατεύθυνση. Τα γεωμετρικά στοιχεία του κυκλικού κόμβου, σύμφωνα με τις Οδηγίες Μελετών Οδικών και με τους περιορισμούς που επιβάλλει η ιδιαίτερη περίπτωση αστικής/υπεραστικής περιοχής στην οποία διαμορφώνεται ο κόμβος, υπολογίστηκαν ως εξής: • Εξωτερική διάμετρος κυκλικής διάταξης: f = 46μ. • Ακτίνα κεντρικής κυκλικής νησίδας: R1 = 10,50μ. • Πλάτος υπερβατής ζώνης: b = 3μ. • Πλάτος δακτυλίου κυκλοφορίας: c = 8,50μ. Η κυκλική πορεία των οχημάτων ορίζεται από μία υπερυψωμένη νησίδα με φύτευση πρασίνου εσωτερικά, ακτίνας 10,50 μέτρων, η οποία περιβάλλεται από υπερβατή ζώνη πλάτους 3 μέτρων η οποία θα υψώνεται ελαφρώς του οδοστρώματος, ώστε να καθίσταται άβολη η προσπέλασή της. Η χρήση της υπερβατής ζώνης χρησιμεύει για να φιλοξενεί τις οπισθοτροχιές βαρέων οχημάτων Ο δακτύλιος κυκλοφορίας διαμορφώνεται με πλάτος 8,50 μέτρων και εξωτερικά αυτού προβλέπεται ασφαλτικό έρεισμα πλάτους 1 μέτρου. Η εγκάρσια κλίση τόσο του δακτυλίου κυκλοφορίας όσο και του περιμετρικού ερείσματος υπολογίστηκε σταθερά σε 2% προς το εξωτερικό του κύκλου. |